Framsteg i lastningen!!!!!

Idag har vi gjort stora framsteg med båda killarna gällande lastningen!
Vi flyttade bort trailern från gräsmattan där den stått tidigare när vi lasttränat, och ställde den på grus vägen istället.
Kheezo har vi lasttränat 4 gånger innan dagens träning då och han har ju gått på alla gånger, men han har inte velat stå kvar i transporten särkilt länge när han väl kommit ända fram utan gärna backat ut efter en liten stund, eller lämnat en hov kvar på rampen.
Han gjorde så ett par gånger idag med, men då fortsatte jag backa honom några steg och så fick han snurra ett par varv runt mig, sen på igen. Och då gick han på och stod kvar inne i transporten ända till jag valde att backa ut honom!
Jag kännde att han var mogen för att fälla in mellan väggen (den var "öppen" eller vad man ska säga) och ställa den så den ska vara.
Två försök senare så gick han på, med mellan väggen korrekt placerad, ända fram och stannade kvar tills jag bad honom gå ut!
Sedan var det Musses tur. Jag satte på honom tränset och ledde honom mot trailern. Han ville inte gå på alls.
Jag backade honom några steg och han fick gå ett varv runt mig och så försökte vi igen. Men icke sa nicke.
Kheezo stod och skrek i hagen hela tiden eftersom han inte såg vart Musse tog vägen. Så mamma fick hålla i honom medans jag gick och flyttade honom till andra hagen.
När jag kom tillbaka hade Musse bråkat lite grann, stegrat sig lite och gått vid sidan av rampen.
Och precis när jag tog linan av mamma och skulle sätta på mig hanskarna ser jag honom "hoppa" upp med båda frambenen samtidigt på rampen.
Både jag och mamma blev så snopna och bara stod och gapade.. Trodde vi skulle få stå flera timmar med honom för att ens få upp två hovar på rampen!
Sen stod han där i kanske 3 minuter och undersökte transporten, medans vi berömde honom jätte mycket och lockade på honom. Sedan gick han ända längst in!!
Oj oj oj så stolt jag är över honom. Mattes ögonsten. Såååååå duktig! Tänk er själva, vi har bara last tränat honom två gånger innan (sen han kom hit) och då har han bara satt upp en hov på rampen. Och idag gick han på under 10 minuter!!!
Vi myste lite i transporten i 5 minuter sedan fick han backa ut och gå in i stallet och äta sin lunch.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!