Dagens lastning - Kheezo (Video)

Ställde kameran på trappan och gick och hämtade Kheezo från hagen för last träning.
Han gick på trailern med en gång. Berömde i massor så klart. Backade ut honom och gick in igen och så upprepade jag några gånger. Sedan hände någonting i transporten.. Han satte ner huvudet under bommen och jag tänkte direkt att han skulle slå i huvudet, så jag satte armen under bommen sekunden innan han slog upp huvudet. Men då gled grimman av istället! Han backade ut ur transporten och min första reflex var att ta tag runt halsen på honom för att försöka förhindra att ha en lös häst springandes på gården och ut på vägen... Det var det enda jag såg framför mig. Min älskling överkörd! Lyckades filma allting, lägger nog upp den sen. För nu när jag tittar på den så ser det ut som jag attackerar honom, jag liksom hoppar på honom. Det är mig han springer ifrån.. Inte just för att han är lös.. Jag skrattar så jag får ont i magen. Så kul det ser ut!
Han sprang bara några varv runt gården och jag, fort in i transporten för att hämta mat hinken. Några sekunder senare står jag, helt skakig i både armar och ben och hjärtat i halsgropen, med en longerlina runt halsen i ena handen, hinken i andra och försöker knäppa upp grimman så han inte skulle springa iväg igen!! (med typ den tredje om jag haft någon)
PHUUU. Tur att man är van att hålla nerverna i styr i stundens hetta iaf, men när jag väl fick fast honom kunde jag knappt stå upp.. Usch. Vill inte ha en överkörd häst tack!! Jag skulle fan dö då.
Tips på bra grimmor som inte glider så lätt över huvudet om man fastnar??


Ignorera dörren på boden.. Den lostnade i stormen som var
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

snyggaste ridboxorna!!!!!!!!! märke? kosta?? posta inlägg tack^^

2012-04-20 | 11:51:59
katarina

spänn grimman lite hårdare, den ska inte kasa av så lätt. Ha oxå gärna lädergrimma när du väl åker för de går lättare sönder i akutlägen än nylongrimmor. Alltså när det verkligen behövs att få loss dem till varje pris

2012-04-20 | 22:21:54




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!