"I got you"

Musse har kommit in i en period där han måste ha någonting i munnen.. Hela tiden.
Så fårt han får hålla i någonting är han nöjd.
Det kan verkligen vara vad som helst. En pinne, en hink, sop kvasten, Kheezos täcke... Bild bevis.
Givetvis så får han inte det och blir tillsagd med en gång om han tar tag i Kheezos täcke eller min jacka eller tröja.
Men det börjar bli ett betéende och det är inte bra! Jag har sagt till en gång ordentligt (enligt mig) men jag tror inte på, och är väldigt emot att slå eller bråka allt för mycket med honom hela tiden.
Musse är hingst och detta är ett typiskt hingst betéende och jag har varit med om det förr. Det är bara det att då har det funkat att säga till en gång - ordentligt. Sen är det inget mer med det. Men Musse är den absolut busigaste och bestämda herre jag haft! Vad ska man göra?
Köpa anti bit spray och spraya på allt tills han slutar??
Tacksam för tips..
Altså han biter ju inte på det sättet at han hugger, utan han biter i jackor för att "hålla i". Han tycker att det är han som bestämmer och gör så exempelvis om jag tar tag i sidan på grimman och håller i. Då ska han också hålla i mig.

..

Nöjd kille!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


katarina

Det är en typisk åldersgrej... de får ofta en sådan period, det viktigaste är att visa lugnt men bestämt att det inte är ok, låt honom tex inte hålla på och bus-bita i vissa saker för då fattar han inte. Håll ut det kan ta lite tid men det är ett typiskt unghingstbeteende.

2012-04-20 | 22:14:41




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!