Frågor & svar

Har fått många nya besökare idag, tack vare ponnysanning.com!
Har fått några frågor jag tänkte svara på.
När började du rida? vilken gren är din favorit? hur högt har du hoppat? och hur många gånger har du ramlat av?
- Jag började rida som 11 åring. Min favorit gren är hoppning och fältritt. Jag har hoppat 120 cm. Jag har ramlat av.. hmm. Kanske 30 gånger?

Du skriver om utbildning av unghäst och inridning. Hur många hästar har du ridit in?
- Tre stycken ponnys. Sedan har jag vidare utbildat och hoppat in tre stycken. Men endast ponnys! Då jag haft paus med hästarna sedan ponny tiden. Nu är det häst som gäller, men jag kommer ta hjälp vid inridningen av Musse eftersom jag själv varken har ridhus eller paddock på gården.

Posta en bild på dig på bloggen.
- Javisst, se nedan.

Om du måste välja mellan sto vallack och hingst? Varför??
- Hingst. Alla dagar i veckan. För att hingstar oftast är väldigt ärliga att rida och hantera. Visst de har sina dagar och de kräver en bestämd hand. Men är oftast väl uppfostrade och genuina rakt igenom. Ger allt, naturligt framåt i bjudningen och väldigt sällan tjuriga så som både ston och vallacker tenderar att bli emellanåt. (Läs ston - typ jämt!)
Sedan blir dom dubbelt så stora och dubbelt så vackra på tävlingar eller med flera hästar runt sig.. = The center of attention. ;)
Musse är trejde hingsten jag har, och Kheezo min fjärde.


Kontakt: [email protected]


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Annika

Fin blogg :)

2012-04-10 | 14:08:35
http://blogofphoto.blogg.se/
Angelica

Åh vad roligt att hitta din blogg! Har letat runt efter unghästbloggar utan större framgång. Jag har själv en unghäst på 11 månader och 3 veckor som jag köpte tillsammans med min mamma när hon var 6 månader :) så det är extra kul att hitta en som bloggar om unghäst i samma ålder som min :) kan alltid stöta på tips ju och eftersom jag inte direkt har utbildat någon häst innan tar man tacksamt emot olika idéer :) Det ska bli roligt att följa dig och dina hästar! Du får gärna kika in på min blogg om du vill :) kram

2012-04-11 | 12:07:18
http://angelicaelin.blogspot.com
Anonym

Vad roligt att du hittade till min blogg och att våra småttingar är lika gamla =) Kheezo fyller 1 om 4 dagar! Vad är din för ras? kram

2012-04-11 | 12:36:56
http://nostradamusz.blogg.se/
Angelica

Då är Kheezo ett par dagar äldre, Paloma (min lilla tjej) fyller 1 den 17 april :).. Hon är 75% halvblod och 25% angloarabiskt fullblod :) Det är så spännande att få följa en häst redan från början :) Och jag måste säga att Kheezo är verkligen supersöt!

2012-04-11 | 15:17:08
http://angelicaelin.blogspot.com
Anonym

Jaha! :D Men då blir hon rätt stor?

Kheezo blir förhoppningsvis 156-157 när han är fullvuxen. Min tre åring landar nog på 152.. Men det gör ingenting, är själv ganska liten ;)

2012-04-11 | 16:40:23
http://nostradamusz.blogg.se/
Angelica

Ja, det är ju rätt lagom höjd ;) vi räknar med att hon blir ganska stor, mellan 165-170. Hennes pappa hade lämnar avkommor upp till 180 men jag hoppas att hon inte blir fullt så stor :p har kontakt med ägare till 2 av hennes helsyskon och dem är runt 165 :) jag har en "d-ponny" på 152 och jag tycker det känns ganska lagom :p

2012-04-12 | 19:19:38
http://angelicaelin.blogspot.com
Anonym

Håller fulltändigt med dig om att rida hingst! Har man ridit hingst är allt annat trist. Som att gå från en ferrari till en skoda. När man rider hinst är det som att ha ett halvt ton dynamit mellan benen och som man behärskar med sytråd, känslan är oslagbar. Går inte att jämföra med något annat :)



Sanna, Anettes kompis

2012-04-16 | 03:04:43




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!