Gårdagens aktivitet för Musse

Gick ut på att han skulle vistas kring transporten med lugn sinnes stämning. Gärna nosa på den och vara lite nyfiken.
Nu när vi har egen trailer som står på gården, och gårdagens framgång med Kheezo, känner jag att jag vill ta det lugnt med last träningen för Musses del. Han är ju arab, och dessutom 3 år, och blir lätt uppstressad av nya saker.
Och i förrigår när jag tog ut honom för att titta på trailern blev han ju minst sagt uppstressad.. Som jag sa, så kan man tro att han fått en massa havre och kraft den dagen. För han var som en bomb som exploderade!
Men igår gick det mycket bättre.
Mamma mailade med Musses uppfödare som kom med några bra tips som jag även använde på Kheezo igår.
Jag tog lite strö från Musses box och la det i tralern ganska långt bak, eftersom den luktar ny annars. Och vips så gick Kheezo på. Och Musse blev genast lite nyfiken och luktade på rampen! Tack Anette!
Jag har visserligen hört det förr, men hade inte alls det i tankarna eftersom det var så många år sedan jag lastade en svår lastad häst..
Tillbaka till Musse då. Som sagt, tanken var inte att försöka lasta på honom. Utan min tanke är att göra detta varje dag nu, och ta det steget längre för varje gång.
Jag kommer inte vara inställd på att han ska gå på transporten, utan bara välja sig vid den och tycka att den är intressant och helt okej att vara vid! (och så småning om i)
"Ska jag åka härifrån matte?" Typ.. haha

...

..

"Jag tänker inte!"

"Fast lite spännande var den ju..."

..

"Vad vill ni egentligen??"

"Hmm. Vad luktar det här då?"

"Vaa? Luktar som mig.."

"Det är nåt skummt med det här.. Matte??"

"Vad gör du där nu då??"

"Okej, lite nyfiken är jag allt vad ni håller på med.."

"Verkar som att brorsan varit här också..."

"Ska jag åka.. ska jag inte?"

...

"Katten är ju roligare att titta på än det här..."

"Luktar väl lite till då så jag slipper det här nån gång.. Verkar ju vara det dom vill"


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!