Kheezo..

.. fyller ju 1 om 5 dagar!! Då blir det morots tårta till frukost ;)
  • Han är så himla duktig. Han står uppbunden i gången utan problem, man kan till och med lämna honom där ensam utan att han får panik eller försöker med nåt bus.
  • Man får hålla på med benen och kratsa hovarna, nästan alltid utan protest. (förutom i boxen då vill han gärna springa runt istället)
  • Lägga på och ta av täcken är oftast inga problem längre. Han spänner sig lite men håller inte på som förut då han blev rent ut sagt RÄDD och försökte fly undan. (Se tidigare inlägg om hästens instinkter)
  • Han kommer ALLTID till mig i hagen, följer efter och är allmänt tillgiven och nyfiken.
  • Man kan stå och mysa med honom i både box och hage.
  • Han har ALDRIG bitits eller visat tendens till att vara elak eller arg. Enda är att han kan sura lite, som igår när han var blöt..
  • Han är världens bästa "lille bror" till Musse och kompis.
Snart är det dags för min lilla kille att åka iväg på sommarbete (eller ja, inte än men..) och leka med lika gamla hästar som sig själv. Föl behöver det för att växa och utvecklas så som de ska. Muskler, leder och senor kräver att dom rör på sig ordentligt och leker med andra hästar i samma ålder.
Längtar verkligen att få se hur han ser ut efter sommaren!
Kheezo fick sin första fläta gjord i lördags! <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


E M E L I E

Vilken söt liten häst! Rider du in hästar och sånt? Isånnafall hur många har du ridit in? :D

2012-04-11 | 19:10:22
http://ponnymuppenss.blogg.se/
Anonym

Både ja och nej. Inte längre. Jag red nästan bara unghästar under min ponny tid, förutom min tävlings ponny.. han var 11 år när jag köpte honom, men hingst. Har ridit in några stycken, men också ridit till redan insuttna ponnys. Har också ridit till en "problem ponny" som dom så fint kallade honom..

Jag har gjort det för jag är van vid hingstar och är orädd och bestämd. Därför kunde jag även få ordning på den sista jag hjälpte till med, "problem ponnyn".

MEN tyvärr har jag varken paddock eller ridhus här så Musse kommer få åka iväg en liten bit bort och jag kommer få hjälp v en tjej där. Och det är lite vad jag kräver när en häst rids in. =)

2012-04-11 | 19:34:50
http://nostradamusz.blogg.se/
Anonym

Ja, paddock eller ridhus altså ;)

2012-04-11 | 19:36:01
http://nostradamusz.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!