Last träning med Kheezo

Gick helt okej. Över förväntan faktiskt.
Jag hade räknat med att han inte skulle vara lika lätt lastad som sist eftersom han inte blivit lastad på ett tag. Och dessutom har Musse här på gården som han älskar så mycket.
Dom gångerna han har blivit lastad har han ju kommit till ett nytt ställe, det är väl det han kommer ihåg och tror ska hända nu med.
Men vi tog det lugnt. Stressade honom inte, utan lockade med lite äpplen och morötter. När vi hade hållt på ett tag och han gått på så pass mycket att han bara hade en meter kvar så backade jag ut honom, berömde och släppte ut honom i hagen igen. Så tummen upp!
Nu blir det last träning minst 4 ggr/ vecka.
Tog ut Musse så han skulle få titta lite på trailern. Tänkte inte ge mig på att börja last träna honom eftersom det är så sent redan. Han dummade sig lite för jag protesterade lite när han skulle äta hela tiden. Hmm.. Man kan nästan tro att han fått 3 kg havre idag. Jag tror vår känslorna börjar spira och energin bara byggs upp mer och mer.
Måste verkligen börja longera honom igen. Vet bara inte vart just nu. Fan.
Grannen ska ju göra paddock precis brevid vår tomt. Men det blir inte förrens till sommaren.. Altså efter inridningen.
Aja. Haft en bra dag iaf. Kheezo fick sitt bett idag också. Men det får vänta lite. Vill inte last träna OCH träns träna på samma gång. Känner att det kanske blir lite mycket intryck på honom. Så lastningen först. När den sitter så börjar jag tränsa honom.
Kheezo får syn på trailern..

..

..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


JennyM

Gud han är ju så himla söt! :)

2012-04-17 | 21:49:35
http://jmdressyr.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!