Lotterihästen 2012 Czardaz! - Ursäkta?

Ursäkta mig om jag är sen med informationen.. Men Göteborg horse show LOTTAR ut hästar varje år och har tydligen gjort det i 37 år!
Förlåt mig om jag låter som en moral tant, men man LOTTAR FAN INTE UT ETT DJUR som kan hamna hos precis vem som helst! Bara man har köpt en lott... Utan några som helst upplysningar eller kontroller om vinst dragaren? VAFAN.
Ska dom inte vara djur vänner dom som anordnar en horse show? Tänk om den som köpt en futtig liten lott och vunnit hästen inte har råd att t.ex ge hästen mat, men inte vill eller kan sälja den sen?
Tänk om den hamnar hos någon som är elak eller rent utav en djurmisshandlare, eller som inte kan sköta hästen som den ska?
Jag säger inte att man kan veta om en människa är snäll eller inte slår sina djur genom en försäljning. Men då är det iaf pengar inblandade, och även om man inte kan dra alla över en kam, så är människor över lag mer rädda om dyra saker och djur än billigt och gratis.
Kan göra en dum jämförelse med exempelvis bilar. En dyr bil, eller en bil man iaf själv betalat för är man rädd om och sköter oljebyten etc. Medans en bil man fått gratis eller fått till vrak pris kan man sladda lite extra med, och hoppa över nåt oljebyte då och då...
Jesus kristus. Det här är SVERIGE 2012, vet vi inte bättre än så vid det här laget?
Nej, jag är HELT emot detta!
Försök inte ens övertala mig nåt annat.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Natalie

Jag har för mig att dom kollar upp köparen så den är "kapabel" till att äga häst :) Annars håller jag verkligen med dig.

2012-04-21 | 19:12:15
http://nataliehakkila.blogg.se/
Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Hej, fin blogg du har!

Följa varandra via bloglovin? :)

2012-04-21 | 19:15:15
http://teamryttarna.blogg.se/
Tove

Kan hålla med om att det är minst sagt udda att lotta ut en häst bara sådär...

De har ju ingen aning om vem som får hästen >.<

2012-04-21 | 19:16:29
http://granaryttarna.blogg.se/
Emelie

Håller med dig! :/

2012-04-21 | 22:31:02
http://jedressage.blogg.se/
Natalie

Tror säkert dom kollar upp stall och något med ekonomin. Tror inte dom är så idiotiska att dom släpper iväg en häst hur som helst. Hoppas inte det iallafall!



Hade gärna varit med i tävlingen men tyvärr har jag endast svart läder :( Tycker att någon annan som kanske har användning för det kan få chansen att vinna istället! :-)

2012-04-21 | 22:32:46
http://nataliehakkila.blogg.se/
Mikaela

Har hört att de är STENHÅRDA med att ägaren har bra ekonomi och kunskap. Men får inte heller hästen med en gång utan efter ett par år när den blivit äldre och mer välutbildad har jag hört. Men tycker också det är helt sjukt. Blev chockad första gången jag fick reda på det, ifjol. Lotta ut en HÄST!?





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!