Mer information om lotterihästen Czardaz från Göteborg horse show

Fann denna text på deras egna hemsida, men jag kan verkligen inte säga att jag är övertygad..

Många hör av sig till Göteborg Horse Show varje år och undrar hur om någon ser till att Lotterihästen får det bra hos sin nya ägare. Det är något som Bo Slättsjö kan berätta mer om.

- Vi följer upp noggrannt vad som händer med hästen. Den ska inte må dåligt, men det går bra för den i de allra flesta fall.

- Efter tävlingarnas slut åker hästen tillbaka till Bollerup, där den underhålls och fortsätter sin utbildning. Jag stämmer också träff med lotterivinnaren, då jag förhör mej om hur deras möjligheter ser ut för att ha hand om en häst.

- Jag kan aldrig säja nej till att överlämna hästen, men jag kan rekommendera att den stannar på Bollerup ett tag för att fortsätta sin utbildning, eller att vi hjälper till med en försäljning. Ackordshäststiftelsen har också möjlighet att köpa hästen om ägaren inte kan behålla den.

Men det uttalandet kan jag bara konstatera att hästen absolut kan hamna i fel händer.
Visst så kollar dom till hästen då och då, men hur ska dom se vad som händer bakom stängda dörrar så att säga?
Dom kan ju, enligt dom själva inte säga nej till att överlämna hästen.

Dessutom är det ju inte med alla människor en häst "klickar" med eller tycker om.
Är fortfarande EMOT detta. Tycker det är helt sanslöst! Lotta ut pengar, en bil eller en häst transport.
Men INTE ETT DJUR!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!