Ny klippt Musse

Nu blir väl somliga av er arab älskare galna på mig.. Men jag har "toppat" Musses man och pannlugg. Vad tycks? Nu är manen lite tillruffsad på bilden nedan och ser ut som den är ojämn.. Men det är den inte.
Använder en speciell man kam med rakblad i, för jag tycker det är fult med rak klippta manar och pannlugg om det inte är en liten ponny förstås.. Då kan det vara sött. (Väldigt få passar i det iaf enligt mig)
Han hade väldigt lång man och pannlugg, men efter allt rullande i lera så har manen torkats ut och blivit tunnare och tunnare i topparna. Vilket messt gjorde att han såg ovårdad ut. Och det är han inte för fem öre!
Så bort med en decimeter! Nu ska jag ta vara på topparna ordentligt. Skölja ur den så fort den är lerig och använda silicon droppar varje dag.
Annars är jag noga med att ta bort lera med fingrarna och bara använda mjuka borstar till manen och massor av balsam spray.
Jag vet inte vad man mer kan göra.. Finns det någon slags olja eller liknande man kan ha till häst man?? Är tacksam för alla tips jag kan få!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


katarina

Jag brukade använda tib-horse pälsglans i man & svans så gott som varje dag och det har gett mina hästar tjock man och svans då man inte sliter så mkt på man & svans när man borstar, fastnar mindre spån och skräp i oxå :) Visserligen är jag arabfantast men jag gillar inte heller när det ser ovårdat ut... :)

2012-04-20 | 22:27:20
Anonym

jag använde oparfymerad barnolja , funkade jätte bra på min arab :)

2012-04-23 | 15:28:35




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!