Ond stall katt...

Jag berättade ju om katten som bjöd in sig själv att bo i stallet.. Jag tror han är lite ond.
Eller jag tror att alla katter är lite onda.. Men den här altså!
Det här hände igår morse:
Hästarna hade fått mat, katten hade fått mat. Allt var frid och fröjd och jag skulle ta ut hästarna till hagen som vanligt. Så jag bytte täcken på dom. Katten hoppade upp på Kheezos box dörr och åmade sig, det brukar han göra.
Men plötsligt början han klösa på regeln som går upp tre meter eller nåt sånt upp i taket. (Har precis byggt stallet och boxarna är inte riktigt färdiga än) Sen KLÄTTRAR han upp dit upp och sätter sig och tittar ner på oss. Kheezo får lite smått panik och irrar runt i boxen och stegrar sig lite.
Katten bara tittar på honom och ser lite extra nöjd ut, reser på sig och hoppar över på mellan väggen så Musse får syn på honom.. Gaah. Musse är ju en liten drama-king jämfört med lilla Kheezo som brukar acceptera typ allt.
Fick på musse grimskaftet och som tur är så går det alltid att muta Kheezo med mat så jag tog en näve lusern och slängde i krubban medans jag tog ut Musse till hagen.
Sen fick Kheezo vänja sig vid katten, för tro fan att han satt där uuuur nöjd och slicka sig om tassarna!! :D
Öppnade box dörren, tog ett par steg ut till stall gången, där fick han stå och titta på katten tills han lugna ner sig och accepterade honom där. Sen fick han gå ut ur stallet helt, sen in igen och så höll vi på ungefär 5 gånger tills han var helt lugn med att katten skuttade omkring där uppe.
Duktiga killen... <3


..

..

..

..

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


matilda

Hahahaah aww xd

2012-04-10 | 12:35:14
http://skogsrusset.blogg.se/
Anonym

Nä det finns inga onda katter <3



Sanna, Anettes kompis

2012-04-16 | 02:55:12




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!