Dagen i text och bilder

Idag kom Marie förbi och umgicks lite i stallet. Vi borstade Kheezo tillsammans, sedan last tränade jag honom i ca 10-15 minuter. Sen fick han gå in och mysa i boxen medans vi ryktade Musse.
Tog fram lillens träns och tränsade honom för första gången! Han var jätte duktig!!
Han verkade inte tycka det var farligt alls, han har ju sett Musse ha det på sig. Tog av honom det efter ca 5 minuter och berömde och gav en bit morot.
Tänkte tränsa Musse efter det, men han var inte på humör för att sammarbeta med mig.. Så jag fick ta rep grimman och ha den under.. Sedan fick han stå med det på sig i boxen ett tag. Och busfrö som han är smet han ut i gången.. Så jag passade på att sätta på tyglarna för första gången. (har bara haft longer lina tidigare)
Tog några lätta tygel tag och använde handen som skänkel.. Kan meddela att jag har en skänkel känslig häst.
Kommer nog inte ha problem att få fram honom iaf!
...
Aaaaw... <3
..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!