Helgen hittils

I fredags var vi iväg för att kastrera lille-man (Limerick) och var borta i princip hela eftermiddagen och kvällen.
Allting gick bra, han var jätte duktig (stackarn)!
Usch fy fan. Har aldrig varit med vid en kastrering förut, har bara sett hur det ser ut efteråt på platsen :/
Kom hem ganska sent så han fick gå in i boxen en stund och äta lite, sedan tog jag ut honom på 15 minuter promenad enligt veterinärens rekomendationer.
Han verkar hur pigg som helst, har sprungit runt i hagen, rullat sig och ätit precis som han ska, så han verkar inte ha fasligt ont. Det är skönt att se! Vissa hästar kan ju sluta äta helt i flera dagar, i vissa fall veckor!
Men han åt sitt hö på vägen hem i transporten till och med!
Igår kväll lastade vi på Musse och åkte till grannens paddock. Hästarna kom gallopperandes i hagen intill och han var verkligen jobbig för att vara Musse. Kunde inte alls koncentrera sig, stannade liksom 3-10 steg efter jag bett honom och oftast var jag tvungen att rycka till lite i longerlinan för att han ens skulle höra vad jag sa.
Till slut kom en gubbe som har sin häst där, och hjälpte mig. Han gick runt hela paddocken förbi hästarna och efter några varv blev han lite enklare att hantera.
Ibland behövs det att någon utomstående kommer in och "bryter" ett betéende eller sinnestillstånd, och det var det han gjorde.
Jag valde att inte hoppa upp i sadeln än, vill att han är mycket lugnare och kan koncentrera sig bättre på mig innan jag gör det. Så nu åker vi upp dit en gång/ dag tills han har vant sig!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!