Life is like a coin.. You can spend it any way you wish, but you will only spend it once.

I måndags lastade vi på Musse på trailern och åkte iväg hela 3 minuter till "grannen" och lånade hennes paddock.
Tog in honom i stallet och sadlade honom där och marcherade ut till paddocken.
Musse hingstade sig lite, skrek och hade sig så hennes tre araber i hagen intill kom galloperandes och blev vår hejjarklack.. Efter det kunde han inte koncentrera sig för fem öre.
Jag försökte med alla medel jag hade.. Tillslut tog mamma över och fick lite mer uppmärksamhet av honom iaf.
Så vi satte på tyglarna på tränset och började med att hänga över sadeln, vilket gick bra.
Men så rivstartar en bil precis bakom honom och han blir lite stressad. Och precis när jag har hoppat upp och fått benet över sadeln så kommer en människa ut och smäller i någonting och han far i luften.. Ha ha. Jag hann hoppa av i tid iaf.
Så jobbar jag honom från marken i två minuter och himlen typ öppnar sig och det börjar spö regna. Jag tänkte "skitsamma" och ska precis hoppa upp igen och så börjar det HAGLA också.. Hmm, så in i stallet fort som f*n eftersom han fick panik sist det haglade.
Lastade på honom så fort det slutat hagla och åkte hem. Sedan sadlade jag på honom någon timma senare hemma igen och gjorde samma procedur där, och då gick allt jätte bra.
Han var lite seg och jag tänkte trava några steg men han ville inte gå fram, så jag petade till honom lite lätt med spöt på rumpan då blir han skit rädd och börjar sparka bakut och gallopera.. Ha ha. Tur att man är van vid såna hästar..
Avslutade ridpasset efter ca 15 minuter sen fick han gå ut i hagen och äta sin lunch.
På banan, lite väl okoncentrerad...
Ja jag står någonstans där bak och försöker få honom att lyssna ;)
...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!