Love is born from the joy of looking at each other, nourished from the need to be together and perfected by the impossibility of being separated

Gårdagens Musse-pass gick SUPER BRA. Han har aldrig lyssnat så bra som han gjorde igår faktiskt.
Han hade sin fulla uppmärksamhet på mig från start till slut.
Jag började med att tränsa honom i stallet. Han har ju varit rätt dålig på det och försökt slippa undan så länge som det går. Men det gick på en gång igår.
Sedan satte jag på sadeln i vanlig ordning och tog ut honom och fick honom att följa mig på en gång.
Den övningen/ övningarna gjorde vi i 10 minuter innan jag tog ut honom på spåret och longerade i skritt i 5 minuter till.
Sedan fick han trava av sig lite energi ett tag, bröt av genom att leka följa john igen i både skritt och trav, stopp, snurra runt, backa osv.
Han tyckte det var riktigt kul igår och till sist hoppade jag upp i sadeln och gjorde lite övningar i skritt.
Han ska få gå någon dag till/ några dagar till här hemma innan vi ger oss på att åka upp till paddocken igen.
Håll tummarna för att det går lika bra där den här gången!!
Musse tar glatt emot beröm och luktar lite på min fot då och då <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!