Im so happy you came into my life <3

Igår red jag Musse hemma som vanligt. Började med lite lekfull NH och fortsatte som vanligt med några minuters longering. Han har lite full i f*n igår och skulle busa med mig i början. Naffsa, göra tvärtom mot vad jag säger.. Skitunge <3
Men tillslut gick det bra och han lyssnade ordentligt. Då hoppade jag upp och skrittade på honom i 15 minuter.
Försökte göra det så roligt som möjligt så han inte börjar tycka det är tråkigt och likadant hela tiden, och gjorde det med lite olika övningar.
Han verkar tycka det är roligt att göra serpentiner, så det gjorde jag och tog lite "konstiga" vägar istället för bara vanliga volter eller ytterspåret.
Musse var klart helnöjd efter passet och fick sin lunch serverad ute i hagen.
Senare på kvällen åkte vi och hämtade nytt hö. När vi kom hem hade vi ju redan trailern kopplad, så vi slängde på honom på transporten och åkte upp till grannens paddock och körde lite mark träning där brevid hejjarklacken och ett  brunstande sto.
Han hade naturligtvis inte all upmärksamhet på mig, men det blev bättre halvvägs ungefär.
Vi körde lite NH, longering och använde oss även utav lite koner.
Mamma tog över efter en stund och fick leka lite, tror hon tyckte det var roligt även om hon blev helt snurrig i bollen. Ha ha!
Lilla hjärtat.. Det kan inte vara lätt att vara hingst ibland <3

Det går inte att ladda upp bilder just nu.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!