Änglavakt

Heej!
Igår kom jag hem från min vistelse i stockholm. Eller, raka vägen till stallet blev det egentligen.
I veckan som var råkade Musse ut för en liten olycka. Han hade lyckats sparka så hårt mot box gallret att det vikit sig och bak hoven hade kilat fast. Vet inte hur han klarat sig så bra som han gjorde, det visste inte veterinären heller. Men han haltade endast i en dag och fick en svullen hov samt ett par skrap sår.
Lilla älskade prinsen... Du hade änglavakt!
Men nu mår han bra, jag ringde veterinären och bad henne komma ut för att titta på honom igen. Han fick antibiotika och såren rengjorda ordentligt.
Beställde halm till honom istället för spån eftersom veterinären tyckte att vi inte skulle linda såren utan försöka lufta så mycket som möjligt. Bytte även ut hagen hans så nu får han stå i en grus hage tills såren läkt lite mer.
Men veterinären sa att allt ser jätte bra ut och att det verkligen inte är någon fara. Han är pigg och matglad och han haltar inte. Hon berömde honom också och sa att han var riktigt fin och superbt psyke. *i know* hehe.
Väl i stallet tog jag ut honom på en kort promenad. Ville se med egna ögon hur han rörde sig och reagerade på olika saker. Efter att ha konstaterat att min häst är supermannen själv tog jag in honom i stallet för att borsta, putsa, pussa, krama, tvätta såren, fota och bara umgås. Han har dock tunnat ur lite under den senaste veckan så nu får han fri tillgång till hö.
Testade nya tränset också och det passade perfekt!
Hundarna var med i stallet också och Feobe blev så glad att hon inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen.. Hihi.
Här kommer lite bilder:

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!