Dagens prins

Kom hem för ett par timmar sedan från stallet. Det blev en lång dag för oss. Vi har haft bilen på verkstad och fick fint stå och vänta i ett par timmar då den inte riktigt var klar som dom sagt. Så jag fick skippa invigningen av longeringen idag eftersom det hann bli mörkt innan vi kom fram till Musse.
Provade iaf longerings gjorden, och dom nya benskydden på honom. Nog var han nyfiken på vad han hade på benen allt. Så söt.
Tränsade honom och lät honom stå med det i boxen i 5 minuter och i gången för lite posering med det fina pannbandet på. Han har slutat tugga och gapa när han har bettet i munnen nu.
Stod o pussades lite och hängde på ryggen lite lätt, men bara lite som sagt. Vill ta det väldigt varsamt och successivt, men det gick bra! Har gjort så en gång innan men ännu mindre, och han brydde sig inte ett jon om vad jag höll på med då. Nu tittade han lite nyfiket på mig iaf. Verkar som att han litar på mig att jag inte har nåt fuffens för mig iaf!
Hovslagarn hade varit ute och verkat honom och han hade tydligen försökt resa sig när hon skulle verka fram hovarna.
Sedan sa stall ägaren att han börjat busa lite vid täckes-påläggningen. Men det visade han inga tendenser alls till att göra idag, så det tror vi på när vi ser det.. Kan ju inte vara exemplarisk hela tiden hälsar han.. ;) Skämt å sido.
Han tappade ju lite i vikt efter olyckan som hände i boxen. Men nu har han äntligen fått tillbaka magen igen (även om dessa bilder gör sig lite orättvisa). Men det är skönt att se att han ökat i vikt på så kort tid, och mår bra. Men han måste få på sig mer hull innan vintern, men nu är jag inte orolig för det längre. Det går nog fort nu, efter att han fick sitt nya foder, verkar det som. Tror nog att matte är mer traumatiserad än han är.. Hehe.
Nu är det dags för mig att sova, upp tidigt imorgon för en tripp in till Oslo!
Lite fler bilder kommer upp imorgon från kameran. Hoppas jag hann få till någon fin innan batteriet dog! iPad bilder får duga så länge. :)
Kram!

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!