Dagens stall bus. Mattes lyckorus!

Har spenderat eftermiddagen och kvällen tillsammans med mamma och Musse. Vi har lindat benen med fleece lindor på honom för första gången och gick på en lång promenad tillsammans.  Han var så söt när han märkte att han hade någonting konstigt på benen, lyfte frambenet för att kolla liksom. Stört skön han är! När vi kom ut på gården så höll bonden på med rund balar som han lastade på en flak bil. Musse reagerade inte alls på den utan hade siktet på gräset, matvrak som han är..  Då plötsligt vänder traktorn om och ska köra förbi oss, ingen fara med det, men tokigt nog lyfte och vred han på kranen eller vad man nu ska kalla det precis när han kommer förbi oss (hade det varit jag hade jag vridit den innan jag åker förbi en häst, men han gör det precis ovanför våra huvuden) så Musse blev lite nervös och höll på att bralla iväg. Tur att man är van vid unghästar och alltid är beredd på allt. Och behåller lugnet så att säga. Så tre meter hann han bara innan jag fick stopp på honom. Sen gick vi och luktade på traktorn och det var ingenting mer med det.  Vi luktade och lekte lite med bal plasten som vi hittade mitt i vägen också. Han tyckte nog allt att det var lite läskigt, och samma sak med brevlådorna vid vägkanten. Dom öppnade jag och stängde, han nosade lite, jag knackade lite, la lite gräs på locket, som han var snabb med att glufsa i sig. Hjärtat var så duktig så.  Mamma fotade lite men bilderna blev lite grumliga, tror det är för att käringen börjar bli gammal och darrig på handen. ;) nä skämtåsido. Vet faktiskt inte varför dom blev så, ska försöka rädda dom i photoshop när jag får igång min vanliga dator. Den dagen den sorgen. La till ett filter så man ser lite bättre. Det får duga så länge!  Vad hittade vi på mer då? Jo vi testade hans lila täcke han fick av uppfödaren och det passade perfekt! Jätte fin i lila är han..  Skulle träns vänja honom lite mer idag, men eftersom jag borstat, pillat och lindat benen på honom (och en lång promenad med en massa läskiga saker) så lät jag honom slippa det tills nästa gång jag åker ut. Han fick smaska i sig sin mat och bara pussas och kramas lite innan vi åkte. Här kommer lite bilder!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


katarina

åh vad trevliga bilder !! Han är ju så sööt den gossen. Väl att det inte blev värre med olyckan. Ha det gott

2011-10-18 | 20:59:06




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!