Klara i stallet

Märkligt.. Postade förra inlägget runt 13 tiden men det kom in efter 19? Aja!
Nu är vi på väg hem från Musse.. Han har fått smaka på sitt nya foder och mineraler, och det var en hit hälsar han! Sedan har vi gjort rent det lilla som är kvar av såren, som såg mycket fina ut idag vill jag tillägga. Vi testade nya vinter täcket som vi köpte idag, trodde det skulle vara för stort eftersom det var i strl 125 o hans fleece som är i 115 är ju för stort.. Men det passade perfekt! Sedan så träns tränade vi för första gången. Han brydde sig inte ett smack. Trodde jag skulle få nån slags reaktion iaf, men nej. Gick kanon bra med andra ord.
Var lite osäker på vilken storlek han skulle ha på bett så jag hade ju garderat mig med både 11,5 och 12,5 men som tur var så slank vi in i en häst butik på vägen upp och jag hittade ett rosa gulligt äppelbett (på rea dessutom) så jag slog till eftersom jag misstänkte att 11,5 fortfarande skulle vara lite stort. Och mycket riktigt så var det så. Han har 10,5 än så länge.
Enda han gjorde var att tugga lite på bettet och matglad som han är ville han så klart äta samtidigt, men det fick han inte för matte... Så efter några sura blickar från hans sida så tränsade jag av och han fick återgå till sitt hö medan jag fixade till man, svans och pannlugg.
Sen tog vi (mamma och jag) med honom på en lite längre promenad än han är van vid. Han nojjade lite över en fälld björk som låg vid sidan av vägen. Han fick nosa lite, jag skrapade lite på den sen var det inte mer än så.
Det körde förbi några bilar också som han knappt brydde sig om heller, han tittade lite på den första bilen som kom sen kunde dom inte vara mindre intressanta. Han är verkligen hur underbar som helst! Jag är så glad för att han inte blev såld innan jag kom in i bilden och att just jag fick köpa honom. Tusen tack, återigen Anette! Du är bäst och du har fött upp världens underbaraste häst! Du är dessutom alltid välkommen hem till oss och hälsa på, det ska du veta.
Tillbaks nu då.. Vart var jag? Jo!
Har några film klipp på Musse och mig jag ska försöka lista ut hur man lägger upp dom här. Filmar och fotar varje gång jag är hos honom, men snart, troligtvis inom en månad är han hemma hos mig och då kommer det ännu fler inlägg. Det är ju kul för alla att följa men främst för Anette och mig själv att kunna gå tillbaka och kika på hans liv, visst?
Nu börjar jag känna av min åksjuka så nu ska jag sluta. Men jag slänger in lite nya bilder från idag!
Kram

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!