Gårdagen, onsdag 14 september

Vi stannade bara i ungefär en timma med Musse efter att vi lastat av honom. Vi hade ju hela vägen tillbaka från värmland ner till laholm kvar för att lämna lastbilen, hämta hyr bilen och sedan hela vägen tillbaka upp till göteborg för att hämta land rovern som kraschade under lördagen.. (Snurrigt, tack jag vet!) Vi har åkt tre tur & retur resor nu, norge-skåne under en 5 dagars period.. Nu är vi helt slut!! Men det har varit värt varenda sekund, varenda liten krona och alla problem vi fått lösa under vägen.. Kort som äts upp av bankomaten, bilar som kraschar på vägen ner, trailers och transporter som avbokas i sista sekund.. Ja, ni vill nog inte ens veta allt! Men nog fasiken kom han hem tillslut. ;-)
Han har en matte som gör allt för honom, det kan jag lova! Allting har löst sig så bra och jag är sååå lycklig just nu..
Igår åkte vi till stallet där Musse står för att pussas, kramas och gå ut och gå en sväng med honom. Men det blev lite ändrade plander igen.. Får man räkna med när man har unghäst.. hihi. Stall ägaren "C" hade inte lyckats få på honom grimman i boxen på morgonen, så hon släppte ut honom utan någon alls i hagen.. Det var inte så lyckat kan jag ju tala om.. För det första var det strålande väder och sol, för det andra hade han andra hästar runt omkring sig i andra hagar, klart han inte ville in! Det gjorde det inte lättare för oss att hagen hans inte är särskilt liten!
Vi åkte iväg och handlade två extra grindar och satte upp en "utslussnings hage" mellan stallet och hans hage. Och så fort "C" tog in sina hästar så kom han in självmant. Så det blev ingen promenad då inte, jag borstade, tvättade benen och tränade på-av med grimman istället, eftersom hon hade försökt i 1,5 timma på morgonen och det fungerar ju inte i längden! Det var dock inga problem med den saken när vi kom dit. Kan tänka mig att hon var lite stressad där på morgonen + att hon inte hållit på så mycket med honom än. Fick lämna kvar honom med grimman på när jag åkte, för säkerhets skull. Kan inte göra mycket annat eftersom jag bor 2 timmar från stallet han står i just nu och inte vill riskera att han får stå inne en hel dag om hon inte skulle få på honom den och jag inte kan åka ut just den dagen.
Här kommer lite bilder från gårdagens bravader:
Musse står och pratar med sin stall kompis!
Aww.. Lilla skrutten då.. Har inte ens växt i strl 125 ännu!
Dubbla byxor och tröjor, schnyggt! ;)
Mamma hade problem med att få ett foto som inte var suddigt på oss tillsammans.. Äsch!
Så söööt! Musses stall kompis. (Shettis sto)
Så här ser stallet ut inuti, Musse står i första boxen till vänster.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anette Johansson

Busunge!!!

2011-09-16 | 22:40:10




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!