Lördag 17 september

Hälsar fler välkommna till Musses blogg! Och tack för kommentarerna och lycko önskningarna, det värmer! Nån som vet hur jag svarar privat istället för här förresten? ;-)
Idag var jag ute hos Musse runt 16 tiden. Trodde att det skulle bli svårt att få in honom idag eftersom vädret var så fint. Men jag ropade lite på honom och öppnade upp till "utslussnings hagen" och gick in i sadelkammaren under tiden för att ta fram alla borstar, täcken och prylar som var nytt och skulle testas. Men jag hann bara hämta borstarna innan han kom inklampandes i stallet självmant. Min duktiga lilla prins! Blev så klart jätte glad och han fick mycket beröm för det.
Borstade, gjorde rent hovarna och fixade man, svans och pann luggen. Jätte fin blev han! Sedan provade jag flug täcket han fick utav sin uppfödare, men det var lite för stort än.
Provade bog skyddet också, helt utan problem, som var något för litet det istället. Hm. Får köpa en storlek större nästa gång. Löste det genom att sätta "nos ludd" på kardborrebandet som annars hade legat och skavt. Så det får han ha tills jag har vägarna förbi en häst affär igen.
Han är så snäll. Ett exempel på det, när jag skulle ta av bog skyddet (måste trä det äver huvudet) så fatnade den i grimman och lade sig över båda ögonen på honom en liten stund. Och inte brydde väl sig han om det inte. Nej nej. Han stod bara och väntade på att han skulle få se någonting igen. Ha ha. Underbara lilla häst!
Provade det nya tränset också, utan bett då, som var för litet det också! Han har ju ponny i grmma, men tydligen cob i träns. Jag som förälskat mig i hans pannband också, men det var tyvärr för kort det också..
Får åka och byta det på måndag tänkte jag, i Norge finns ju ingenting öppet på söndagar.. Inte ens mat affärer!
När han var borstad och fin och allting var provat, tog jag med honom och mamma på en liten promenad förbi grann hästarna. Och inte för att verka tjatig.. Men han var super duktig! Som han krökte nacken och fick världens gung i gången.. Kan bara tänka mig om 1 år hur fin han kommer vara då. Dööö läcker tror jag!
Här kommer blder från idag:
Provar tränset..
Pusselipuss
Kärlek på högsta nivå
Mamma står med Musse i "utslussnings hagen" utanför stallet medans jag fotar (som kan håla kameran stilla... he he)
Jag håller Musse
Han älskar sitt runda fönster, där kan han hålla koll på vad som händer utanför!
Lilla busfrö
Klia svans tycker Musse om när jag gör
Ha ha.. Tyckte det blev ett sånt charmigt kort! Han ser ut som ett litet föl här
Bild bevis på att inte ens skynket som fastnade över ögonen var nåt problem för honom
Pyamasen på!
"Vad håller ni på med" typ..
Lilla shettis stoet kom precis in från hagen

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Hej! Vad roligt att se Musse - ni verkar verkligen trivas fint ihop! Jag har lagt Musses Blogg till mina bokmärken så jag kan titta in o följa hur det går för er :) - jag som skriver heter Lajos, hans fd "husse" s.a.s.

2011-09-18 | 20:07:20




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!