Torsdag 15 September

Jag hade helt glömt bort att köpa ett lite tunnare regn täcke till honom.. (Hade bara ett för vintern) Det viktigaste av allt just nu typ. Så imorse bar det iväg till närmsta häst affär för att inhandla ett ordentligt ett som inte blir för varmt för honom. Det blev lite fler saker när jag kom till butik nummer två.. Kunde inte sluta med bara ett täcke helt enkelt. Så efter att jag besökt två hästsports affärer blev resultatet så här:
Blå rutigt täcke i bomull
Brunt regn täcke
Bogskavs skydd
Vitamin slick, påfyllning med morots smak (har cherry redan och hållaren)
Man och svans borste som ska vara jätte bra
Fler tvätt svampar
Kompresser
Schampoo och balsam
Sårsalva
Hästsalva
Box skylt
Repgrimma
Träns + pannband (bytte ut orginal pannbandet för det såg så tråkigt ut)
Mössa, pannband och halsduk till mig själv
Ja, nu tror jag vi har allt förutom en sadel. Men det är det ju inte super bråttom med än eftersom jag inte tänkte börja med sadel vänjning förens om ett par månader. Har annat jag vill vänja och lära honom först.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Hej!

Vilken tur att jag hittade hit, Musse ser ut att leva lyxliv :) Jag är god vän med Anette sen Musses mamma var 6 månader! Lycka till med honom, han ser verkligen ut att trivas hos dej!

Hälsn. Cissi (också arabhästägare)

2011-09-16 | 14:21:46
Anette Johansson

Dyr i drift lille Musse... :)

Massa fina grejer ni köpt till lille prinsen.. Har du köpt pälsglans till man,lugg & svans? Det sliter mindre och på långa arabmanar är det i princip nödvändigt.Han ser jättefin ut! Det blir toppen!!! :))

2011-09-16 | 22:48:52
Anonym

Hej hopp ! Jag är oxå vän med Anette sedan -97 och kommer såklart att följa Musse här !! Han verkar få ett härligt liv hos dig !! Önskar lycka till med honom och hoppas ni får många härliga upplevelser ihop. / Katarina (fd.arabhästägare)

2011-09-17 | 22:04:55




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!