Söndag 18 september

Imorrn bär det av till stallet igen. Ska byta tränset på vägen och köpa ett lite större bog skydd till honom som sagt..
Och på onsdag bär det av till Stockholm för min del för att hämta resterande prylar jag har liggandes hos exet. Och under tiden lämnar jag in dator på reparation, så det kanske inte uppdateras någonting här på en vecka. Beror lite på om jag får låna dator under tiden jag är där!
Mamma åker ut till Musse när jag inte kan. Han behöver ju känna att det är vi som är hans trygghet och så ska han vänjas lite mer med att stå upp i gången. På börjar det lilla projektet imorgon tänkte jag, sen får mammsen ta över tills jag är tillbaka. ;)
Längtar såå efter att få ta hem honom till gården, vill ju ha honom nära mig. Så jag kan umgås med honom precis när jag vill. Se honom gå i sin lilla hage från köks fönstret. Gå ut och pussa på hans goa lilla mule var femte minut om jag skulle känna för det!
Men det kommer till det också ska ni se.. Han har det bra i stallet han står nu och verkar trivas som fisken i vattnet! Det är bara hans matte som längtar ihjäl sig så fort hon lämnar stall planen...
Håller på att sätta mig in i hur allt går till vid utställning, certifiering osv. Det är ett projekt i sig vill jag lova. Tar gärna emot tips etc av personer som sitter på erfarenheten! Min förra hingst var ju redan godkänd när jag köpte, så det blev inte till att hålla på med utställningar och sånt. Men jag vill ju gärna ge Musse en chans till det eftersom han skall sparas som hingst, så klart!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma Rehnmark

Hej,jag och en kompis (Susanna Uhlén) har drivit träningsstall för just utställningshästar under sommaren så vi skulle kunna hjälpa dig om du vill få honom visad etc.

Lycka till med Musse! Han ser ut att kunna bli superfin :)

2011-09-19 | 14:22:14
http://www.reharabians.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!