Mina goa killar

Jag ska berätta för er vad vi har sysslat med den senaste veckan.
JO med tråden runt hagen som Musse fått för sig att man kan tugga på.. Elen funkar inte längre, tror det har att göra med snön som ligger på marken och att det varit fasligt kallt här. Upp till -25 grader!!!

En dag när vi var i stallet och donade så öppnar mamma stall dörren och utbrister "Det är två hästar i en hage!" Ha ha ha.
Ingenting hände mer än att Musse hade jätte skoj och busade med lilla Kheezo. Trots det tog jag in honom illa kvickt.  Tror inte han kan hålla upp i Musses tempo även om Musse är världens snällaste och goaste mot honom i stallet och i övrigt.
Jag brukar låta box dörrarna stå öppna när jag är inne i stallet och dom är i sina boxar. Då står dom och myser med varandra och busar lite lätt. Ska posta video, i promise! Se nedan..
Vi har ju en lite större hage, och en liten hage i anslutning till stallet just nu eftersom vi inte får ner hag stolparna i backen. Dom får samsas ett tag till helt enkelt, jag byter på dom någon gång mitt på dagen. Så när jag är i stallet och mockar har jag alltid stall dörren öppen för att få in frisk luft och ha lite koll på mina killar ;)
Så rätt som det är känner jag någon flåsa mig i nacken. Då är det nån av killarna som nyfiket står och iaktar mig i mitt arbete och undrar vad fasiken jag gör för någonting. Eller så går dom in i varandras boxar och kissar eller gör nummer 2.. Haha. Älskar mina killar över allt annat! Dom är helt enkelt bäst och så himla goa båda två.
Synd att jag inte kunde filma dom igår. Jag höll i Musse i stall gången, medan min mamma höll på med hans ben och kollade på hovarna. Kheezo stod i lilla hagen, och nyfiken som han är kunde han så klart inte hålla sig borta utan var tvungen att undersöka vad vi gjorde där, utan honom. Sedan stod han och "snusade" (kan man säga så? haha. Aja, luktade försiktigt då) på musse och kikade extra noga under magen om han kanske kunde erbjuda honom någon mat.. (såg det ut som iaf) MYS OXE!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!