Förlåt

Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Har haft problem med internet uppkopplingen på datorn som jag tidigare har nämnt. Tror dock att jag löst problemet nu. Det visar sig med tiden..
Musse har haft en veckas vila i allt som har med longering och sadel tämjning att göra, så det har väl inte hänt så mycket på den fronten så att säga. Ja lite då men ingenting ni inte redan vet om som följer med i bloggen.
Han fick på sig sadeln här igen i förrigår och var lagom nervös över det. Det blev ett par fina bock språng och bakut sparkar. Jag tänkte dra med mamma och åka till närmsta ridhus här i veckan och sadla honom där. Det är bra att växla lite miljö nu när vi endå kommit en bit på vägen.
Musses uppfödare var lite orolig för underlaget i hagarna, om det var is eller halt över lag. Men vi har faktiskt inte haft varken is eller halt i hagen sedan då i början av vintern, när den kom. Då det snöade på, smälte upp under dagarna och frös på om nätterna, om och om igen. Då kunde det vara lite halt fläckvist, men inte så att jag klagade. Mest var det halt på vägarna och ställen där det i allmänhet var kallt under ifrån.
Snön som lagt sig här har varit ganska grov och jag vet inte vad det är som gör det, men det blir verkligen inte halt alls. Bara i den lilla mån om att snön flyttar sig om hästarna kommer i världens fart. Ja ni fattar. Altså. Inga hala hagar hos oss inte.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!