Bebis betéende

Hej!
Har fått några svar angående en fråga jag ställde tidigare. Nämligen Kheezos "luft tugg" mot Musse när dom nosar på varandra. Tydligen så gör just föl så mot de äldre för att tala om att "jag är bara en liten bebis". En underkastelse grej precis som jag trodde. Även vissa unghästar kan tydligen göra så i spända situationer med dominanta hästar!
Tack för den informationen!

Som ni märkt har jag inte uppdaterat på ett par dagar. Det beror på vår kassa internet uppkoppling här ute på landet!
Den har bråkat med mig sen i julas, jag antar att masterna här i norge inte är tipp-topp så att säga... padUn tar emot signalerna bättre än datorn gör. Men det är lite jobbigt att uppdatera från Ipaden i jämförelse med datorn och dessutom har det inte hänt så mycket nytt här hemma så jag har legat på lat sidan helt enkelt!
Idag har vi varit och handlat strööööö. Übertråkigt.. Men nödvändigt! Köpte torv/spån mix den här gången. Så nu slipper vi blanda själva. Det är lite bökigt tycker jag..
Jag själv är egentligen ett fan av halm och tycker att det är det bästa underlaget för ung hästar och hästar som ligger ner mycket och sover. Men vi har tyvärr ingen egen platta att lägga skiten i ännu, (en sak i taget gott folk!) utan får fint köra över det till grann bonden. Blir så himla mycket volym när man använder sig utav halm, så dom står på en väl tilltagen torv/spån bädd istället. Det tar visserligen ett bra tag att mocka varje dag, men det är så värt det när jag får höra mina killar ropa på mig när jag kommer. Lycklig in i själen! <3
Vad har vi gjort mer då?
Longerat. Som vanligt. Han är fortfarande duktig min Musse. Lägger ut en gren i "volten" när jag longerar så han får lyfta lite på benen och att det händer nåt annat än bara gå runt, runt, öka, sänka, stopp. Typ.
Han har ju varit lite kinkig med det förut. Rädd om benen. Tror han tycker det är lite skojjigt iaf!
Kheezo får ju springa av sig lite i Musses hage varje dag. Lyckades filma honom lite igår. Tänkte slänga upp ett klipp här lite senare. Men nu ska jag ut till kilarna, fodra och umgås lite. Mamma har tydligen varit snäll och mockat och tagit in dom under tiden jag har städat mitt rum!
(Haha.. Mitt RUM. Känns konstigt att säga det. Har liksom bott själv och haft egen lägenhet i 6, snart 7 år.
Skummt att bo hemma hos morsan igen. Haha. Men jag trivs. Men jag saknar sverige, eller stockholm. Vännerna, utelivet, alla människor, att strosa runt på stan.. Storstadslivet.. Ensamheten...
Det går lite i vågor.. Det där med att sakna.)
Åter till änmet!
Vad mer har hänt..? Hm, inte så mycket. Kheezo fick ett nytt fleece täcke och ett nytt stall täcke. Musse fick ett rid täcke. Ja, inte för att han rids än. Men jag tänkte till sadel longeringen när det är riktigt kallt. Eller är det fel att använda ett sånt på honom redan mån tro? Åsikter tack??
Musse behöver ett stall täcke med hals också.. Eller behöver och behöver. Men det vore bra! ;)
Han fäller som en katt just nu. Han står med ett 200 g stalltäcke + fleece inomhus och 200 g stalltäcke + 400 g vintertäcke utomhus, och det är för att jag vill ha bort den där fula vinterpälsen har skaffat på sig under tiden han stod uppstallad hos den där tjejen i värmland som inte ville sätta på honom det täcket jag ville, utan envisades om att ha ett jätte tunnt på honom ute.. Så irriterande. Vissa människor ska helt enkelt inte ta emot inackorderingar.
Mer då? Jo jag har ju fin sjusterat Kheezos rakning också. Det är liite kvar att göra för att få det jämnt och fint. Vill göra nåt åt övergången mellan huvudet och halsen också.. Ser ut som han har vatten skalle ta mig fan. ;) Tips nån? Kanske kan ta man kniven och tunna ut de där tjocka vid kind benet? Hmm.. Ja vi får väl se vad jag hittar på. Annars får han se ut så tills det ramlar av sig själv!
Nej nu måste jag avrunda det här inlägget. Måste ut och pussa på mina killar nu.
<3
Kram på er och tack för alla kommentarer och mail. Kan ju inte svara till er som skriver anonymt tyvärr..
Kheeso i sitt nya fleece täcke.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!