Häst på gården

Fyyy vad halt vi har det här ute på landet. IS GATA är det minst sagt. Igår blev boxarna klara och jag är väldigt glad och tacksam för att stallet nu är så pass klart att Musse äntligen fått flytta hem.. Var ett h*lvete att gå 1,5 km varje dag med honom, tur och retur så att säga.. Men nog är han trafik säker allt!
Imorgon hämtar vi lill skrutten också. Det ska bli så mysigt att ha båda mina killar hemma! Men Musse verkade ta det med ro att stå ensam i stallet. Satt med honom i några timmar och kollade honom, han stod så fint och åt och busade titt som tätt med sin godis-slick han har hängandes på väggen.
Annars går det jätte bra med longeringen, sadling och tränsning. Har även börjat hänga på honom utomhus i gång fart, när vi promenerat till och från stall-hage, utan invändningar från hans sida. Nästa steg blir att hoppa upp helt, men jag vill inte gå för fort fram så ett par veckor till får jag nog hålla ut.
Lägger in en liten film snutt på när han "pratar" med mig. Han gör det hela tiden, så fort jag kommer ut till hagen så "muttrar" han. Tyvärr var det mörkt när jag filmade så man ser honom inte så bra. Återkommer med ett lite roligare film klipp sen!
Ska ut till stallet nu, tar med sadeln och kameran!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


katarina

ÅÅhh mysigt med pratiga pållar :)

2012-01-05 | 21:06:48




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!