Jolly ball

Idag har Musse fått en jollyball. För er som inte är insatta, så är det en boll med ett handtag på som är framtagen som leksak till hästar. Han är ju tokig i allt som går att leka med och har ju till och med börjat appotera efter pinnar... Knäpp skalle.
Han fick med sig den in i boxen iaf och han verkar tycka den är minst lika rolig som pinnen, longerlinan och mat hinken. Phu.. Kanske han slutar demolera mat hinken iaf. ;) Han har ju börjat naffsa också. Den lilla jäkeln typ. Och den lilla kommer inte hem förrens till nästa helg. Gubbarna har inte lyckats fixa mellanväggen än efter att ha byggt helt fel... Suck suck. Ibland önskar jag att jag kunde göra allting själv. Då har man kontroll och vet att det blir gjort rätt och i tid. Stallet skulle varit klart den 22 december lovade dom. Och nu är vi inne på 14 januari och det är inte ens färdigt. Lite trist sådär eftersom vi planerat utefter det datumet.
Men jag är så glad att det är så pass klart att jag kan ha Musse här hemma iaf. Var rena rama döds fällan att promenera med honom den sista tiden från hagen till stallet. IS GATA var bara förnamnet.
Idag har han bara gått i hagen hela dagen. Har inte hunnit med att varken longera eller promenera med honom idag. Men han har gnäggat och haft sig med grann hästarna. Och busat med sin boll han hade sönder här om veckan, medans jag har varit i Sverige och handlat häst mat och andra nödvändigheter.. Men imorgon blir det andra bullar!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!