Kvällen

Ikväll har vi haft stall mys hela familjen. Jag, mamma, alla tre vovvar och så hästarna förstås. Hästarna fick mat och lite morötter som dom gladerligen delade med sig av till hundarna. Det tyckte dom var så gott..
Ryktade Musse och gosade lite i boxen, men lämnade honom i fred en stund så han fick äta upp. Då fick jag syn på en man kam/kniv och fick idén att tunna ur den tjockaste pälsen runt om Kheezos käkben och så fick det bli. Resultatet blev betydligt mycket bättre än innan. Blev inte riktigt klar men man kan inte stå allt för länge med en och samma grej med en sån liten. Han var duktig endå. Stod väldigt stilla i ungefär 20 minuter, sen fick jag ta hjälp av hundarna som han är så förtjust i. Mamma tog upp Nero och hade honom i knät sen stod dom och luktade på varandra tills jag fick nog.
Han fick sig en genomgående borstning och tränade lite på av och på med bogskavs skydd och täcken. Han tycker fortfarande det är läskigt. Men nu slänger han sig iaf inte, men han vill gärna trycka in mig i väggen och parerar väldigt kvickt när jag ska runt! Då ställer han sig så nära väggen han bara kan så jag inte kan komma in. Tur att han är kittlig! ;)
Annars gjorde vi inte mycket mer, Musse stod och pussade på mig en bra stund där ett tag. Tog min mössa och ruffsade lite i mitt hår. Såå mysigt! :) Sen fick han lukta lite på Feobe. Hon tycker inte om när hästarna är så närgångna.. Men hon skötte sig fint ända tills det var dags att börja packa ihop och Kheezo stod med öppen box dörr och slickade i en hink. Då ville Feobe busa.. Hi hi.
Nu blir det duschen och sen en film!


Musse står och lyssnar på vad Kheezo gör

Kheezo efter "urtunningen"


Visst börjar han få lite nacke??


Fick inte med det, men Feobe skäller och försöker busa med Kheezo och han bara står där och luktar på henne.. Ha ha!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bunny

Åh, så underbart med stallmys! :D

2012-02-12 | 12:10:15
http://bunnys.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!