Nytt till hästarna

God morgon!
Eller morgon och morgon.. Har varit uppe i några timmar nu. Fodrat hästarna, borstat dom, bytit täcken, och släppt ut dom. Även hundarna har gjort sina morgon rutiner och jag har hunnit med hela två koppar kaffe redan.
Igår åkte vi och handlade ett vinter täcke med hals till Kheezo. Det har varit väldigt kallt de senaste dagarna och han är ju halv rakad på halsen han..
När vi köpte Kheezo så hade han jätte mycket utslag över hela ryggen. Veterinären kom fram till att det var våt utslag. Han stod uppstallad en bit härifrån hos en tjej som jobbar som veterinär assistent som hjälpte till att behandla honom, och var tvungen att raka honom på de ställen där han hade utslag. Det ser verkligen förjävligt ut måste jag säga. Han ser ut som en omvänd punkare. Rakad i mitten och här på sidorna.. Ha ha.
Men det gör ingenting, nu är han ju frisk!
MEN, eftersom han nu fått ett hals täcke tänkte jag försöka mig på att raka honom lite bättre. Bort med allt förutom under magen och benen, där täcket inte värmer. Så det får bli min kvälls syssla..
Han fick också en ny grimma. Redo för pride festivalen ;) Ha ha.
Musse fick en ull filt han. Behövde verkligen en sån till honom. Dom blev så fina så!
Bilderna är från kvälls fodringen.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!