Svar på läsar frågor

"Hur länge har du hållt på med hästar?"

- När jag var 11 år fick jag min första ponny, då bodde jag på en häst gård med mina föräldrar strax utanför Gnesta. Han hette Happy Surprice och var av rasen welsh men han var bara 1,5 år när jag fick honom. Under tiden han växte till sig fick jag låna hem en lite shettis vid namn Lansen och det var han som lärde mig att rida. Han var ingen "enkel" häst, men världens snällaste, vilket jag är tacksam för eftersom jag tror på att man lär sig att rida och inte "åka" häst redan från början.

"När ska musse ridas in? Ska du göra det själv eller skicka iväg honom?"

- Han kommer börja ridas in så fort han är redo att ha någon på ryggen. Jag hoppas på en tidig vår i år så han kan börja bygga muskler ordentligt. Sedan får man helt enkelt se när han är redo för det stora steget. Tanken är att jag ska göra det själv. Har erfarenheten redan. Men det beror helt på hur allting går. Känner jag att jag inte kommer klara av det så skickar jag iväg honom. Han är ju endå hingst och mycket kan ju hända i betenderegistret så att säga när han kommer in i 3 års stadiet och det är vår uppepå det. Vill ju det allra bästa för honom, därför tar jag det lite som det kommer och försöker känna hur han känner.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emelie

Vad kul att du tycker det :) Just nu har jag bara mitt 8-åriga halvblodssto och en 10-årig travare som jag ska skola om så det blir inte så mycket unghäst för tillfället. Men till sommaren/hösten blir det förhoppningsvis mer !



Vad har du för hästar då ? :)

2012-01-16 | 22:42:43
http://mlishastblogg.blogg.se/
Maj - en bra träningsblogg

Förstår det, att ha häst är väl ganska dyrt. hur mycket är de i månaden?

2012-01-17 | 09:00:46
http://majjohansson.blogg.se/
Maj - en bra träningsblogg

Det blev ju en del summor! :) jobbar du för att få dom pengarna ? =) men förstår dig, om det gör dig glad ska du absolut lägga pengarna på dom!

2012-01-17 | 09:22:55
http://majjohansson.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!