Vinter täcke med hals - En underskattad uppfinning!

Det finns mycket här på jorden som är underskattat. Och en av dom sakerna är ett hals täcke på vintern till din häst. Helt ärligt. Det måste vara bland de bästa uppfinningarna någonsin i häst världen. (Okej en liten överdrift, men ni fattar) Jag förstår inte varför man inte har ett till sin häst.
1. Dom slipper frysa om halsen.
2. Dom (okej jag då) slipper den där fula övergången mellan vinter päls och "under täcke pälsen". (Åter igen, ni fattar)
3. Man slipper onödig smuts eller kiss fläckar om dom rullar sig ofta, vilket lyckliga hästar gör.

Det är ju inte så att dom är så mycket dyrare än ett vintertäcke utan hals?
Visst. Det är inte super snyggt eller smickrande ur ögats synvinkel, men när det kommer till hästens (och ägarens så klart) bästa så kan väl inte det spela någon roll tycker jag.
Jag använder ett vintertäcke med avtagbar hals i 400 gr från Catago Jason till Musse. Kostade 1190 kronor vilket jag inte tycker är så farligt för ett bra vintertäcke, med eller utan hals..
Han har även ett i 300 gr med hals som inte går att ta av. Tror jag gav 695 kronor för det. Minns inte om det var på rea eller vad det var. Men överkomligt det också enligt mig.
Nu när det är så pass kallt (eller ja, de dagar det är det) så har han även sitt stall täcke på sig under. Jag vill inte att han ska frysa eller få vinter päls. Det är så fult.



Catago Jason täcket utan halsen på.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


simon.lindbacks.com - hästblogg

SV: Tack så mycket, det värmer! :)

Jag vet att jag inte ska bry mig om vad andra tycker & tänker men jag vill hela tiden vara perfekt, vara den bästa, den största, den roligaste & även den snällaste - jag vill vara den alla tycker om, så jag tar till mig allting för att bli bättre som människa men istället så blir jag en sämre människa!



I dagsläget vet jag inte om jag kommer sluta med hästar eller ej. Kommer ha kvar Elvis & Batong tills slutet utav året. Sedan vill pappa skaffa storhäst men det vill inte jag, jag är förbannad på honom då han tänkt köpa en häst till sin blivande fru, gillar verkligen inte henne. Känns som om det är därför hon just valde pappa för att få en häst trots att hon bara ska göra det roliga, aldrig i stallet & ska alltid annars bråka med pappa utom när det gäller hästar.. Så om hon får en häst lägger jag av helt! Det hade inte fungerat då jag var hos mamma & jag hade fått ta hand om den hästen utom att rida. Hon vill inte heller ha stortravare då hon tycker dom springer fult. Jag vill själv ha kvar de hästarna jag har & ett russ. Träna allihopa med hjälp utav pappa som får stå som tränare & sedan låta någon annan köra Batong & Elvis då jag skulle dö om de såldes & då skulle jag även sluta med hästar. Russet hade jag själv tävlat!



Haha, blev nästan ett helt inlägg, men hoppas du fick svar på dina frågor! :)

2012-01-19 | 22:47:11
http://simon.lindbacks.com/
simon.lindbacks.com - hästblogg

SV: Förstår att det känns jobbigt. Även jag har tagit de besluten men alltid fått tillbaka Batong & Elvis. Har blivit mobbad för just det jag brinner för, folk har kränkt mig så otroligt mycket både innanför & utanför travsporten. Har stått med kniven intill hjärtat & legat på spåret flera gånger men varje gång har jag alltid tänkt på hästarna, inget annat.



Har dock förlorat 3 hästar som jag verkligen levde för, hästar som tog mig långt. 1 av dem är vid liv idag & de andra har blivit avlivade.

2012-01-19 | 23:18:04
http://simon.lindbacks.com/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!