Dålig uppdatering!

Sorry! Min router a.k.a mobiltelefon gick sönder men nu har jag en ny!
Härom dagen snyggade jag till killarna lite, plockade fram rak maskinen och rakade bort "byxorna" på Kheezo. Och Musse fick skägget trimmat och fint. Det är ju vår i luften och killarna måste ju vara fina tills den är här på riktigt..
Idag plockade vi bort avdelningen på Musses hage också, det är fortfarande lite is kvar men den är så pass mjuk att han trampar upp den själv. Så det blev en kär återförening för honom med sin älsklings gren som låg på andra sidan.. Han såg så glad ut så.
I övrigt så händer det inte så mycket, killarna har blivit väldigt pigga och busiga de senaste veckorna, tror dom behöver få göra av med lite energi. Det har varit jobbigt för mig att inte kunna hjälpa dom med det, har varit så jäkla halt ute. Men nu så börjar det ju vända, och snart är det dags att börja jobba lite mer med Musse iaf..
Håller på att leta efter någon duktig som kan hjälpa mig med inridningen till sommaren också. Har tänkt igenom det noga nu.
Visst skulle jag kunna göra det själv, ja med hjälp så klart. Men eftersom jag varken har ridhus eller paddock på gång avstånd och heller ingen mer än min mamma att hjälpa mig, så kommer han få åka iväg på inridning. Självklart på avstånd att jag kan åka dit så ofta jag bara kan och titta på och vara med, men även till någon som är duktig och har fina referenser och har ridhus på gården!
Jag tror det är vad Musse behöver. Tror inte kombinationen av att åka transport varje dag tillsammans med inridning kommer vara så lyckad, faktiskt.
Jag vill att han ska få en så bra upplevelse som möjligt och ha lugn och ro runt om kring sig när inridningen väl sker!
Någon som vet någon duktig ryttare i Norge runt Oslo trakterna????
Kan inte skriva så mycket mer nu, har en massa renovering att ta tag i. Men jag postar lite bilder på killarna så länge :)
Killarna lär varandra allt.. Kheezo har smittat av sig sitt "slänga med huvudet" på Musse.. Haha








Bild från imorse, så fin och ryrakad. Mattes lilla plutt! (Fast han är inte så liten längre..)


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!