1 Maj - Musse

Var ute i stallet och kollade till Musse i hagen. Någon av hästarna där borta har slitit av el kabeln till agrigatet så dom har gått utan ström i några dagar. Men idag ordnades det till så vi slipper åka och kolla till honom varje dag.
Han har skött sig exemplariskt faktiskt. Det har gått brunstande ston mitt emot utan att han gjort någonting dumt alls! Han har visat upp sig lite och brölat men ingenting mer än så.
En tjej (som kanske inte hade koll på att han var hingst) lät ett brunstigt sto npsa på honom när han gick i hagen. Jag tänkte bara "neeeej nu river han väl hela hagen" men icke. Han showade lite och sparkade bakut en gång men inga dumheter. <3

Vi hade ju lite preoblem med att få in Kheezo i en bra flock. Dom tyckte inte alls om honom. Men nu verkar det ha löst sig. Han går med sin gamla kompis (30+år) och en till. Just nu står han på box om nätterna men tror att han ska gå ute nu när elen är igång igen. Men jag tror han står ett par dagar till på boxen.
Jag gjorde ingenting med killarna idag. Kheezo var lite svullen i bak benet och ömmade lite så jag lät honom bara vara idag.
Och ikväll skulle Helene ta med Musse till ridhuset så han får kika lite på det.
På lördag ska killarna nämligen på sin första utställning i just det ridhuset. Det blir skojjigt!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!