1 Maj - Mark träning med Kheezo

När vi endå var i stallet tog jag tillfället i akt och gick ner med Kheezo för lite mark övningar.
Först lekte vi "följa john" och tränade backaning. (Inte för att han behöver, han backar på kommando)
Allt som fick honom att rikta uppmärksamheten på mig och tycka det var roligt.
Sedan ställde vi upp några koner på en rak linje som vi sackade mellan och jag började lära honom att lyssna på höger och vänster. (kommando)
Detta upprepade jag några gånger tills han förstod vad jag var ute efter. Jag visade altså att han skulle gå till höger samtidigt som jag sa höger, och visade honom till vänster när jag sa vänster.
I slutet så gick han till höger när jag sa höger och till vänster när jag sa vänster. Han är inte så dum som han ser ut *blink*
Sedan tog vi en promenad ner till vattnet och Kheezo fick beta lite gräs.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!